Καλημέρα σε όλους τους αγαπημένους φίλους και αγαπημένες φίλες ,
σας προσκαλώ στο 2ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015 στην ΠΑΛΑΙΑ ΒΟΥΛΗ με συμμετέχοντες επιφανείς και διακεκριμένους διανοούμενους, επιστήμονες και ανθρώπους τους πνεύματος.
Στο συγκεκριμένο Φόρουμ συμμετέχω με την προσωπική μου παρέμβαση με θέμα "ΗΘΙΚΗ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ" (Γ' ΣΥΝΕΔΡΙΑ, ΩΡΑ ΟΜΙΛΙΑΣ 15:25 ΜΜ), καθώς και με την ομιλία του Κου GUTENSCHWAGER, Determinism and Reification: the Twin Pillars of the Amoral Society , τον οποιο αντικαθιστώ λόγω αδυναμίας του να συμμετάσχει στο Φόρουμ.
Η συγκεκριμένη ομιλία θα γίνει στις 13:00 μμ
σας προσκαλώ στο 2ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΦΟΡΟΥΜ το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015 στην ΠΑΛΑΙΑ ΒΟΥΛΗ με συμμετέχοντες επιφανείς και διακεκριμένους διανοούμενους, επιστήμονες και ανθρώπους τους πνεύματος.
Στο συγκεκριμένο Φόρουμ συμμετέχω με την προσωπική μου παρέμβαση με θέμα "ΗΘΙΚΗ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ" (Γ' ΣΥΝΕΔΡΙΑ, ΩΡΑ ΟΜΙΛΙΑΣ 15:25 ΜΜ), καθώς και με την ομιλία του Κου GUTENSCHWAGER, Determinism and Reification: the Twin Pillars of the Amoral Society , τον οποιο αντικαθιστώ λόγω αδυναμίας του να συμμετάσχει στο Φόρουμ.
Η συγκεκριμένη ομιλία θα γίνει στις 13:00 μμ
ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΉ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗ.
Σας παραθέτω τις περιλήψεις τόσο της δικής μου παρέμβασης, όσο και της ομιλίας του αγαπητού Κου Gerald Gutenschwager:
Η ηθική ανά τους αιώνες και η οικονομική κρίση
Κατερίνα Κωστάκη
Στο κείμενό μου παρουσιάζεται η σημασία των ηθικών αξιών στην προσωπική
και παγκόσμια ανάπτυξη, ο ρόλος τους στην εξέλιξη και αρμονική συμβίωση
των λαών.
Τα αίτια και οι λόγοι που οδήγησαν στην ηθική και οικονομική κρίση, τόσο η εγχώρια όσο και παγκόσμια, που στηρίζονται στην εφαρμογή της πολιτικής του ελέγχου, του δογματισμού και έλλειψης γνώσης, όπως και στην μη εφαρμογή των υπέρτατων αξιών. Η έννοια της ηθικής παρουσιάζεται μέσα από το έργο μεγάλων φιλοσόφων και στοχαστών, όπως ο Πλάτωνας, ο Μαχάτμα Γκάντι και ο Βολταίρος, οι οποίοι αγωνίστηκαν για μια ελεύθερη, ειρηνικά, ανεπτυγμένη κοινωνία, απαλλαγμένη από προκαταλήψεις και δόγματα.
Τα αίτια και οι λόγοι που οδήγησαν στην ηθική και οικονομική κρίση, τόσο η εγχώρια όσο και παγκόσμια, που στηρίζονται στην εφαρμογή της πολιτικής του ελέγχου, του δογματισμού και έλλειψης γνώσης, όπως και στην μη εφαρμογή των υπέρτατων αξιών. Η έννοια της ηθικής παρουσιάζεται μέσα από το έργο μεγάλων φιλοσόφων και στοχαστών, όπως ο Πλάτωνας, ο Μαχάτμα Γκάντι και ο Βολταίρος, οι οποίοι αγωνίστηκαν για μια ελεύθερη, ειρηνικά, ανεπτυγμένη κοινωνία, απαλλαγμένη από προκαταλήψεις και δόγματα.
Η σύνδεση της ηθικής κρίσης με την οικονομική
και η ανεπαρκής μέχρι σήμερα εφαρμογή λύσεων, που στηρίζονται
αποκλειστικά και μόνο σε θεωρίες χωρίς την ενσωμάτωση των ηθικών αξιών
στην ζωή του κάθε πολίτη, όπως ακριβώς παρουσιάζεται μέσα από διαχρονική
αξία της Ελληνικής μυθολογίας στην σύγχρονη πραγματικότητα, και τον
μύθο των Δαναΐδων.
Τέλος η συμμετοχή μας στα κοινά δρώμενα μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την ελεύθερη βούληση για εσωτερική μεταμόρφωση, που αφορά την εμπέδωση και εφαρμογή όσων έχουμε διδαχθεί ανά τους αιώνες από όλους τους διδασκάλους μας, με σκοπό τη μεταμόρφωση της πολιτείας και κοινωνίας μας σε μια αληθινή κοινωνία αξιών.
Τέλος η συμμετοχή μας στα κοινά δρώμενα μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την ελεύθερη βούληση για εσωτερική μεταμόρφωση, που αφορά την εμπέδωση και εφαρμογή όσων έχουμε διδαχθεί ανά τους αιώνες από όλους τους διδασκάλους μας, με σκοπό τη μεταμόρφωση της πολιτείας και κοινωνίας μας σε μια αληθινή κοινωνία αξιών.
Determinism and Reification: The Twin Pillars of the Amoral Society
Gerald Gutenschwager
The history of ethics is a troubled one. It is often plagued by the
twin pillars of determinism, and reification. The first is the belief
that all things in the universe, both social and physical are determined
by the laws of God and/or nature and those humans merely discover these
laws. The second refers to the tendency for human beings to forget the
subjective human origins of all thoughts, beliefs, theories, etc. and to
treat them as if they were objective ‘things’ (res) that then have
control over all those entities, including humans, to which they refer.
For thousands of years ruling systems of thought have based themselves
on these deceptive practices. This has simplified the task of rulers and
others who have benefited from these beliefs, as it has relieved them
of any personal moral responsibility for their thoughts and actions.
But it has also served the common people who, along with the rulers, were relieved from the onerous process of constantly examining their ontological beliefs, this being especially true if the actual systems of control in society seemed to leave little opportunity to alter the actual circumstances of life in any case. The current situation is particularly depressing, given the widespread absence of any moral awareness in science, especially economic science, during the widespread crisis gripping the Western world, especially destructive to the young people who appear to have so little hope for their future.
But it has also served the common people who, along with the rulers, were relieved from the onerous process of constantly examining their ontological beliefs, this being especially true if the actual systems of control in society seemed to leave little opportunity to alter the actual circumstances of life in any case. The current situation is particularly depressing, given the widespread absence of any moral awareness in science, especially economic science, during the widespread crisis gripping the Western world, especially destructive to the young people who appear to have so little hope for their future.
No comments:
Post a Comment